Для запуску державної програми з оновлення комунального транспорту не вистачає лише бажання чиновників
Для оновлення застарілого парку трамваїв, тролейбусів та автобусів у містах України необхідно формувати пакет Державних замовлень. Таку думку в коментарі журналісту інформаційно-аналітичного порталу «Місто-інфраструктура» висловив голова Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту Віктор Гербеда.
Він вважає, що Україна сьогодні має всі можливості та потужності для виробництва сучасного комунального транспорту – експерт
«В більшості обласних і районних центрах знос рухомого складу трамваїв, тролейбусів та комунальних автобусів сягає 80% і більше. Нам вже давно було потрібно розвивати електротранспорт. Вся Європа це робить. Експлуатація тролейбусів та трамваїв на порядок дешевше», – підкреслив В.Гербеда.
Він додав, що у Відні, Німеччині та Австрії зараз активно експлуатуються трамваї. На міських міські маршрути у Женеві та Брюсселі запустили електробуси.
«Вони економічні, та не забруднюють повітря. У нас впровадженням нових технологій на міських маршрутах, може похвалитися лише місто Луцьк», – уточнив експерт.
Голова Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту наголосив, що сьогодні саме через відсутність державних замовлень на виробництво транспортних засобів, у містах дорожчають тарифи, та погіршується якість обслуговування пасажирів.
«Необхідно, аби проблемами розвитку сучасного комунального транспорту фахівці опікувалися на рівні Кабміну, там розміщували ці замовлення. Не буде ж Дніпропетровський або Львівський завод окремо випускати для кожного містечка по 2-3 тролейбуса на рік. Необхідно, щоб запрацювала Централізована державна програма, яка буде адаптована під місцеві бюджети», – зазначив В.Гербеда.
Він наголосив, що порядних, грамотних фахівців в галузі розвитку інфраструктури у нас в Україні достатньо.
«Ми закуповуємо електротранспорт і автобуси де завгодно, тільки не у своїх виробників в Україні. Сьогодні права своїх повноважень міста передати зможуть, бо на рівні держави життєздатну систему ніхто запускати не зацікавлений, а заводи самостійно це зробити не в змозі»,- констатував Віктор Гербеда.
Владислав Кордік