Монополія на ринку авіаперевезень в Україні вбиває здорову конкуренцію. Відсутність потужних гравців та власність Ігоря Коломойського авіакомпаній призвела до занепаду газузі транспорту, – повiдомляє видання «Авiацiя України».
Найбільші чотири авіакомпанії – Аеросвіт, Роза Вітрів, Донбасаеро та Дніпроавіа належать мільярдеру Коломойському. Небажання вести здоровий бізнес та грати за правила призвело до катастрофічної ситуації на ринку внутрішніх перевезень, де ціна за квиток економ-класу сягає 5 тис. гривень.
Відсутність правил гри, непрозорі рішення, лобіювання перевізників у парламенті все це призводить до зростання цін та жахливої якості перевезень для рядового пасажира.
Нема дешевих перельотів – нема туризму
Внутрішнє авіасполучення мали б розвивати хоча б з огляду на те, що Україна має величезну територію, відстань між великими містами – сотні кілометрів. Погане транспортне сполучення гальмує і розвиток бізнесу, і ринку праці. Жадібність авіакомпанії не дає розвиватись внутрішньому та в’їздному туризму. Який сенс, скажімо, влаштовувати дні Львова у Луганську, якщо люди фізично не можуть добратись з одного міста в інше? Тобто можуть — добу поїздом чи автобусом. Але про які тури вихідного дня тоді може йтися?
«У нас є дві проблеми з авіасполученням. Перша – невиправдано дорогі тарифи українських авіакомпаній. Фактично, у нас на ринку монополіст. «Відкрите небо», яке могло б пустити на ринок більше авіакомпаній, а це посприяло б зниженню тарифів, не підписане. Друга проблема – аеропорти. У нас надто дороге обслуговування авіакомпаній в аеропортах – послуги навігації, супровід у повітрі. Є державні структури, які встановлюють тарифи, які їм хочеться.
Мені неодноразово доводилось чути від людей з Львівської чи Закарпатської областей, що їм дешевше злітати у Туреччину чи Болгарію, ніж у Крим. Хто в Криму переважно відпочиває? Українці і росіяни. Але у Росії є багато міст-мільйонників. І звідти є рейси у Туреччину, Грецію, Болгарію, а в Крим немає. Бо літати в Україну дорого… Проблеми не лише з авіаперевезеннями.
Ранiше IАП «Мicто-iнфраструктура» розповiдав про загадки запорiзьких авіакатастроф.