В тариф включено навіть послуги слюсаря-сантехніка
Відмова ЖЕКів безкоштовно виконувати роботи у помешканнях споживачів є незаконною. Таку думку в ексклюзивному коментарі висловив журналісту інформаційно-аналітичного порталу «Місто-інфраструктура» екс-голова Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів Ігор Черкашин. Він впевнений, що людям потрібно зрозуміти, що за цю послугу вони теж сплачують, але самі про це не знають.
Гроші сплачувались десятками років. Планові та регламентні роботи повинні були проводитись, але не проводились. Тоді інше питання – треба розбиратися, куди подівалися гроші, знаходити ці гроші та змушувати їх повертати у фонди»,- зазначив експерт.
Дійсно, безпорадність ЖЕКів змушує споживачів звертатись до слюсарів та сантехників, але вже у приватному порядку. За заміну змішувача, або вентиля роботяги вимагають від 400 до 800 гривень. За заміну унітазу – півтори тисячі гривень.
«Виходить, всі ці кошти роками й десятиліттями зникали невідомо куди. Вони повинні були накопичуватися, а зараз – в обороті. В момент виникнення якихось технічних проблем у вашій квартирі, оборотні кошти повинні бути використані. Ми кожного місяця продовжуємо сплачувати за ці послуги. По суті-так»,- наголосив Ігор Черкашин.
Він також підкреслив, що мешканці житлових будинків сплачують щомісячно й за утримання житлового фонду. Туди окрім регламентних робіт входять й поточні ремонти.
«Ми фактично опинилися в ситуації, коли споживачі були позбавлені права представництва в регуляторних органах. У результаті – їх просто обдурили. Сьогодні основне завдання для споживача – забезпечити свою присутність через якісь інструменти: через громадські організації, через профільні експертні організації в регуляторних органах. Треба задатися цим простим питанням – хто представляє споживачів у регулятора, Громадська рада? Я вас благаю, Громадська рада – це фікція. Нас просто обдурили»,- підкреслив Ігор Черкашин.
Він уточнив, що саме споживачі туди нікого не делегували.
«Мало того, що в самому регуляторному органі проблема з професіоналами, так ще споживачі не мають з ним зворотнього зв’язку . Споживача ставлять перед фактом – ось так. Більш того, споживач, якого стосуються прийняті тарифи не може впливати на прийняті рішення»,- зазначив експерт.
Ігор Черкашин наголосив, що зараз, коли вартість комунальних послуг зростає майже щомісяця, треба вирішувати системні речі – встановлення зворотнього зв’язку між споживачем і регулятором.
«Жеки, ОСББ, будівельні кооперативи – це вже інструменти. Сьогодні ЖЕК перевіряти нікому. Просто нікому перевіряти. Тому, кожен ЖЕК «чудить» по-своєму, хоча всі ЖЕКи працюють в одному напрямку – як надути споживача.
Владислав Кордік
«Місто-інфраструктура»