Опера-зінгшпіль «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті»
В структурі німецької комічної опери зінгшпіль чергуються вокальні арії та розмовні діалоги.
Витонченим музичним анекдотом називають оперу «Директор театру» В.-А. Моцарта, яка була написана у 1786 році на замовлення короля Йозефа ІІ з Габсбург-Лотарингської династії.
На честь візиту свого політичного партнера кайзер Австрії, монарх просвітницького абсолютизму Йозеф ІІ влаштував театральний конкурс між двома композиторами — Моцартом та Сальєрі.
Він хотів пересвідчитись, що ж краще: італійські комічні опери або зінгшпілі німців? Переміг більш популярний на той час композитор Сальєрі та його комічна опера на італійське лібрето «Спочатку музика, потім слово».
Але з часом його твір вже не мав такого визнання, як зінгшпіль Моцарта «Директор театру» на лібрето австрійського драматурга Готліба Штефані, що залишається популярним й донині.
Сюжет опери присвячується темі закулісся. Дві примадонни театру вимагають особистих преференцій та більших гонорарів від свого директора театру. А той, погрожуючи відмінити виставу, закликає всіх опікуватися лише високим мистецтвом.
А в постановці «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті» молодого режисера Максима Булгакова чергуються й самі комічні опери Моцарта.
Директор театру та його помічник буф підбирають трупу на ролі зінгшпіля «Бастьєн і Бастьєнна», яку вони всі разом і зіграють на сцені театру у театрі!
Це буде неперевершено ніжна, пасторальна музична історія про двох закоханих — юну пастушку Бастьєнну та її коханого Бастьєна, щастю яких прагне зашкодити (а насправді допомагає) чаклун Колас.
Одноактна опера-зінгшпіль «Бастьєн і Бастьєнна» була написана Моцартом, коли йому було тільки 12 років, а поставлена на великій сцені лише через сто років після смерті композитора — у 1890 році у Берліні.
Режисер вистави — переможець конкурсу «MusicalArt Project» — провідний соліст балету Національної оперети України, балетмейстер та актор Максим БУЛГАКОВ сміливо поєднує одноактівки у доволі складний сюжет опери-зінгшпіль «Театр у кишені, або Всі ролі зайняті». Він зображує ліричних героїв вигадливо і несподівано, імпресивно торкаючись актуальних питань впливу влади, грошей на почуття й вчинки людей.
«Якщо відчуваєш фальш у словах, то правди варто шукати в діях!» — стверджує режисер-постановник та балетмейстер Максим БУЛГАКОВ.