КиївНовини

Нова схема теплопостачання закладає основи поліпшення екології столиці

Через рік після проведення тендеру та підписання необхідних договорів з субпідрядними організаціями в реальну фазу перейшла робота по розробці нової схеми теплопостачання Києва до 2030 року.

У проекті беруть участь фахівці інженерного обласного експертного Центру енергоефективності Київської обласної державної адміністрації, Інституту Теплофізики НАНУ, Інституту Промислової Екології спільно з інженерами по теплових мережах з Харкова.

У нову схему теплопостачання буде закладена концепція, пов’язана зі збільшенням кількості ділянок теплотрас, які працюють за незалежною схемою підключення, що істотно підвищить надійність і безперебійність теплопостачання для населення. Про це СтройОбзор розповів директор інституту промислової екології, кандидат технічних наук Олександр Сігал.

«У цю схему закладені наступні концептуальні підходи: вся система розглядається як єдине ціле, схема забезпечує підвищення безпеки та надійності систем теплопостачання шляхом переходу до частково незалежною схемою», — уточнив фахівець.

Він також додав, що в цілому нова схема теплопостачання столиці закладає основи для поступового переходу до відкритого ринку теплової енергії в Києві, що потенційно дозволить споживачам купувати тепло у різних постачальників.

«Наприклад, якщо хтось побудує нову ТЕЦ на біомасі, то він зможе продати вироблену теплову енергію будь-якому споживачеві в Києві. В даному випадку, Київтеплоенерго буде виступати лише як транспортувальника теплової енергії », — зазначив Олександр Сігал.

Він також звернув увагу, що в схему закладається також екологічна безпека населення, що проживає в столиці. Для цього місто ділиться на три зони.

«Перша зона — це історичний Київ, який відрізняється складним гірським рельєфом місцевості. У цій екологічній зоні ми хочемо повністю заборонити спалювання органічного палива, тобто не будувати нових джерел теплопостачання і поступово прибирати з цієї зони вже існуючі. Теплова енергія в цю зону підводиться тільки з інших екологічних зон через систему централізованого теплопостачання. Друга зона — це Київ у зразкових межах 70-х років минулого століття. У цій екологічній зоні дозволяється спалювати тільки природний газ, як екологічно чисте паливо при забезпеченні всіх нормативів на викиди з таких джерел. У цій зоні не можна спалювати тверде паливо, включаючи біомасу, вугілля, а також топковий мазут в зв’язку з утрудненістю транспортування такого палива в цю зону. У нас немає технічної можливості підвозити необхідні обсяги палива без значного впливу транспорту на навколишнє середовище і створення дискомфорту для жителів », — уточнив експерт.

Директор інституту промислової екології також підкреслив, що в 3-ій зоні, це частина Києва, забудована починаючи з 60-х років минулого століття і до нинішніх кордонів Києва (міська межа), можна буде спалювати всі види палива за умови дотримання діючих нормативів на викиди . Слід мати на увазі, що Україна взяла зобов’язання перед Європейським союзом перейти від діючих з 2020 року нормативів на забруднення навколишнього середовища до нині діючим європейським нормам, що істотно посилює норми на викиди.

«Крім того, нова схема теплопостачання столиці повинна бути енергоефективної і відповідати умовам європейської директиви — 2012/27 / EC /. Вона повинна бути орієнтована або на 50% вироблення теплоти з поновлюваних джерел, або на 75% теплоти, отриманої на основі когенераційних технологій. Ми будемо повинні або будувати нові ТЕЦ в тому числі на основі поршневих машин, газових турбін, парогазового циклу або звичайних парових турбін а також використовувати сонячну енергію, наприклад в рамках програми «Сонячні дахи», — уточнив він.

В цілому програма спрямована на збільшення надійності і безперебійності теплопостачання населення, підвищення ефективності використання палива, що забезпечить зниження експлуатаційних витрат і дозволить киянам розраховувати на отримання послуг теплопостачання та гарячого водопостачання на рівні сучасних європейських вимог. Це істотно наблизить рівень комфортності життя в столиці України до умов життя в інших європейських столицях.

Владислав Кордік
Місто-інфраструктура

Будет интересно почитать

Back to top button